Article científic

 

Ressenya de l’article: "El uso de las TIC para favorecer el aprendizaje significativo en Educación Primaria"

L’article de Sánchez Rodríguez, publicat a la revista Comunicar, analitza el paper de les TIC en l’aprenentatge significatiu a l’educació primària. El treball parteix del marc teòric constructivista i es basa en l’observació de pràctiques reals en centres escolars.

Objectiu: demostrar com la integració reflexiva i planificada de les TIC pot millorar la comprensió i la motivació dels alumnes.

Metodologia: l’estudi combina entrevistes a docents, observacions d’aula i anàlisi de materials. S’han observat 15 escoles públiques de diverses comunitats autònomes.

Resultats clau:

  • Les TIC són efectives quan tenen un ús intencional i alineat amb els objectius d’aprenentatge.
  • La motivació augmenta quan es combinen vídeos, activitats interactives i eines visuals com pissarres digitals.
  • Els alumnes milloren la seva comprensió conceptual quan treballen de manera autònoma o cooperativa amb suport tecnològic.

Conclusions: l’article defensa que la tecnologia no és una solució màgica, però sí un gran aliat si el docent té clar com i per què utilitzar-la. També destaca la importància de la formació docent i la col·laboració entre mestres.

Referència APA:
Sánchez Rodríguez, L. (2023). El uso de las TIC para favorecer el aprendizaje significativo en Educación Primaria. Comunicar, 31(77), 45-54. 
https://www.revistacomunicar.com/index.php?contenido=detalles&numero=77&articulo=77-2023-04

Comentarios

Entradas populares de este blog

Competència digital

Internet i entorns personals d'aprenentatge (PLE)